сряда, 21 септември 2016 г.

НЕ на насилието в училище или Методът на белият лист

Учителка разработи нов метод, който помага на децата да не се чувстват самотни.


Майка, блогър, психолог, автор на множество книги – Гленън Доел Мелтън разказа на света за учителката на нейният син, а именно методът, чрез който тя работи с децата в клас. С помощта му, педагогът определя – на кое дете е необходимо да се обърне внимание, а на кое да се помогне да подобри отношенията с останалите деца.

AdMe.ru реши да раскаже за този любопитен метод по-подробно, а аз реших да го преведа.
„ Учителката на Чейс, търси самотни деца. Тези, които трудно намират общ език с другите. Тя мигновенно разбира, кой страда от издевателствата на съученици и кой е отговорен за това“, - казва Гленън Доел Мелтън.

Всеки петък педагогът моли своите ученици да извадят бели листя и да напишат имената на четири деца, с които те биха искали да седят през следващата седмица. При това децата знаят, че молбите им не винаги ще се изпълняват. Тя също ги моли да напишат едно име на дете, което се е отличило с особенно поведение към останалите.

Тя много внимателно изучава всички листчета и моментално разбира, кое от децата нито веднъж не е споменато в списъците; кой се затруднил да напише дори едно име; кой е толкова незабележим, че никой не е написал името му и кой е имал много приятелчета през изминалата седмица, а през новата нито едно.

Учителката не се опитва да създаде някакъв особен план за успеваемост или да превърне децата във вундеркинди. Тя просто се грижи за това – децата в нейния клас да не престават да общуват. Тя помага на децата, на които е наобходимо, да се адаптират. Това наподобява рентгеновия лъч: да се види това което е скрито под повърхността, в сърцата на децата. 

Понякога те силно се нуждаят в помощта на възрастен за да се сприятелят с другите деца, за да попитат, за да се научат да подаряват и получават подаръци.


Този тест с листчетата също предотвратява негативните прояви при малчуганите. Всеки учител знае, че присмиванията, издевателствата и тормозът се случват извън полезрението му. И децата с които всичко това се случва са твърде изплашени, за да споделят. Но истината се показва върху тези бели листя.

Педагогът започва да работи по тази система през 1999, когато вижда по новините репортаж за массово убийство в училище „Колумбайн“. По думите ѝ, тя е прозряла и осъзнала къде са скрити корените на появилата се агресия и насилие: във вътрешната самота на децата и в желанието де да бъдат забелязани на всяка цена. Това е основната причина тя да започне борбата с насилието от своя позиция – учител по математика.

Снимков материал: SHUTTERSTOCK; Google

Източник: Momastery

Няма коментари:

Публикуване на коментар