вторник, 20 септември 2016 г.

Как да научим таблицата за умножаване и да си спестим куп нерви

Преподавателката по математика Екатерина Кунина разказва пред AdMe.ru, как да се усвои таблицата за умножаване, не досаждайки на децата и не отегчавайки ги. 

Този прост метод ще улесни изучаването, ще подари знания и ще спаси със сигурност бележника на детето ви.

Със сигурност сте чували от познати родители, че нишото на математическото образование по-ниско от всякога.

„Когато децата ми бяха във втори клас, ясно о точно разбрах, защо нивото на образование по математика  в училище – пада. Именно във втори клас при полагането на фундамента на математическото образование, възниква гигантска, незапълваща се дупка.

Главният проблем е в таблицата за умножаване. Погледнете обикновенните тетрадки на децата ви.

Много дълго обикалях в търсенето на нови тетрадки. И винаги на всичките е една и съща картинка:


Има и тетрадки, които са много по-зле (за по-големи деца), на които безмилостно са изписани безброй формули.

„Е какво ѝ има на тази тетрадка?“ – биха се питали нищо не подозиращи родители. „Тук е разположена таблицата за умножаване. Цял живот сме учили по този модел. Какво ѝ е?“

А проблемът е именно в това, че на тетрадката НЯМА таблица за умножаване!

Таблицата за умножаване, скъпи приятели изглежда ето по този начин:


А още се каза „Питагорова таблица“.

Най-горната и най-лявата колонки могат да се избегнат. Същността е в основния правоъгълник.

Първо – ТОВА е таблица. Второ – тя е интересна!

Нито едно дете няма да разглежда изписаните примери с интерес.

Нито едно дете няма да може да намери в написаните примери интересни схващания и закономерности.

И въобще, когато учителят казва: „Научете таблицата за умножаване“, - а детето ви дори не вижда пред себе си никаква таблица, то веднага разбира, че математиката – е наука, където обикновените неща се наричат по друг начин и трябва мног-много да се зубри, а да се разбере реално почти е невъзможно.

И с какво е по-добра тази таблица?

Първо - няма нищо излишно.

Второ, над нея мове да се мисли. Тук никъде не пише, че това е умножаване. Това е просто таблица.

Трето, ако  тя винаги е под ръка – детето иска, не иска постоянно я вижда и запомня числата. 


Общо взето на въпроса „седем по осем“ – то никога нчма да отговори „55“, защото числото 55 –дори го няма в таблицата!

Само деца с аномална памет могат да запомнят примерите. А в таблицата трябва да се запомня по-малко, но най-важно.

Освен това, детето автоматически търси закономерностите. То само ги намира. Детето намира тези закономерности, дори и да не може да умножава. Например, числа  които са симетрични по диагонал са равни.

Човешкият мозък е програмиран да търси симетрия, а когато я забелязва и намира – се радва. Много се радва! Съответно вашето дете също го забелязва самостоятелно. А това, което човекът сам открива, ще се запомни от него завинаги, за разлика от това което е назубрил или са му подсказали“.


Приятно учене!

Снимков материал: © livejournal.com  

Няма коментари:

Публикуване на коментар